top of page

לא רק דיגיטלי- אפשר קצת אחרת....


הוראת אוצר מילים היא אחת המשימות החשובות ביותר עבורנו. שכן זה הבסיס לשטף ודיוק בקריאה, וכתוצאה מכך גם להבנת הנקרא.

עם זאת, בעידן הטכנולוגי של היום, הילדים שלנו כל כך מוצפים בגירויים דיגיטליים ומסכים, שלפעמים נדמה שקשה להם להתרכז בלמידה שקטה ורצינית יותר.

כאן נכנס לתמונה האתר sightwords.com. מדובר באתר מקיף המאפשר למורים והורים להוריד ולהדפיס מגוון עצום של משחקים ופעילויות מודפסות לתרגול ושינון אוצר מילים באנגלית תוך התאמת התוכן הנלמד למשחק עצמו. נהדר לא?

יודעים מה יותר מדהים? העובדה שניתן להדפיס אוצר מילים בצורה בולטת ומושכת את העין ולמשחק את המילים בכל משחק שנרצה. מצורפת תמונה בה הדפסתי מילים ושיחקנו אותן ב"ארבע בשורה" , כנל ניתן לשחק בכל משחק העולה בראשנו.

היתרון הגדול במשחקים האלה הוא שהם מודפסים ופיזיים! כלומר הם מאלצים את התלמידים להרים את העיניים מהמסך, להפעיל את המוטוריקה העדינה שלהם, וגם מעודדים אינטראקציה חברתית ושיתוף פעולה.

אז המלצתי היא - שלבו משחקים מודפסים מאתרים כמו sightwords.com בתוך הלמידה שלכן. זו הזדמנות נהדרת עבורנו כמורות לקחת הפסקה מהטכנולוגיה ולחזור אל הבסיסים - משחק, תנועה, והנאה מלמידה יחדיו באופן לא וירטואלי.

****אומנם אין מענה למורות לעברית אך בהחלט ניתן להוריד משחק ריק מתוכן ולהדביק מילים בעברית או תרגילים בחשבון. (מצורפת תמונה למשחק שהכנתי בעברית) *****

אני מצרפת כמה תמונות ממשחקים שיצרתי בהזדמנויות שונות.

בהצלחה ושיהיה בהנאה!












11 views0 comments

留言


bottom of page